FAQ
STØRRELSESGUIDE
Halskæder
Vores sortiment af halskæder spænder fra 38 cm til 60 cm og alle har en endekæde på 4 cm. For at finde den perfekte halskæde længde, skal du måle omkredsen af din hals med et målebånd eller en snor og markér, hvor du ønsker, at kæden skal nå.
Mål derefter snoren, og du har en vejledende længde. Husk, at den endelige længde kan variere afhængigt af din figur og personlige præferencer.
Armbånd
Vores armbånd er designet med en endekæde, hvilket gør dem justerbare.
Vi laver vores armbånd i to længder: 16 cm og 18 cm.
Sådan måler du selv længden
Brug et målebånd til at måle omkredsen af dit håndled og tilføj 1 cm for en behagelig pasform. Juster efter behov for en strammere eller løsere pasform.
Vær opmærksom på: Vi har taget højde for perlestørrelse i vores design, så du kan fokusere på din egen størrelse og præference.
Ringe
Vores ringe er elastiske og tilgængelige i tre størrelser, der dækker 4 størrelser hver – str. 48-52, str. 52-56 og str. 56-60. Mål en ring, du allerede har, og som passer dig godt. Brug en lineal eller et målebånd til at måle ringens indvendige diameter og find størrelsen i vores skema herunder.
- Diameter (mm): 15,3 mm
Størrelse: Str. 48
- Diameter (mm): 15,9 mm
Størrelse: Str. 50
- Diameter (mm): 16,5 mm
Størrelse: Str. 52
- Diameter (mm): 17,2 mm
Størrelse: Str. 54
- Diameter (mm): 17,8 mm
Størrelse: Str. 56
- Diameter (mm): 18,5 mm
Størrelse: Str. 58
- Diameter (mm): 19,2 mm
Størrelse: Str. 60
FRAGT & LEVERING
Hvornår afsendes min ordre?
Alle ordrer bestilt før kl. 12 sender vi normalt samme dag. Der kan være forlænget leveringstid i forbindelse med f.eks. SALE og jul, hvor leveringstiden kan være op til 10 hverdage. Se mere information under Fragt & levering.
Hvornår kan jeg forvente at min pakke bliver leveret?
Når pakken er afsendt gælder følgende leveringstider:
- Dao: 1-3 hverdage
- Postnord: 1-2 hverdage
- GLS: 1-2 hverdage
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke automatisk blive flyttet til nærmeste udleveringssted. Du vil blive informeret af dit valgte fragtfirma. Opstår der problemer/spørgsmål med forsendelsen, kontakt os venligst på kundeservice@rang.dk.
Hvad koster fragten?
GLS - Hjemmelevering 50 kr.
GLS - Levering til pakkeshop 39 kr.
PostNord - Hjemmelevering 50 kr.
PostNord - Levering til pakkeshop 39 kr.
DAO - Hjemmelevering 50 kr.
DAO - Levering til pakkeshop 39 kr.
Forventet leveringstid er 1-3 hverdage
Kan man få gratis fragt?
Ja, du kan få gratis fragt til pakkeshop, når du køber for 399,- på webshoppen. Hjemmelevering koster altid 50 kr. Forventet leveringstid er 1-3 hverdage.v
Kan jeg ændre min leveringsadresse?
Som udgangspunkt kan du ikke ændre leveringsadressen efter du har lagt din ordre, men kontakt vores kundeservice på +45 27 21 97 79 eller mail: kundeservice@rang.dk samme dag som bestillingen er lagt, så retter vi, hvis pakken ikke er afsendt.
Hvor kan jeg finde min ordrebekræftelse?
Hvis du ønsker at finde din ordrebekræftelse, kan du logge ind på siden med den mail, du har lagt ordren, eller sende en mail til kundeservice@rang.dk.
Min pakke er ikke kommet frem, hvad gør jeg?
Hvis du ikke har modtaget din pakke inden for 2 hverdage, så send os en mail på kundeservice@rang.dk. Husk at du altid kan spore din ordre med dit tilsendte trackingnummer.
VEDLIGEHOLDELSE
Hvordan forlænger jeg smykkets levetid?
Vi anbefaler at man ikke sover med smykkerne på, at undgå bad og træning med dem for at forhindre skader over tid.
For at forlænge levetiden på dine smykker anbefaler vi også at du opbevare dem i vores danskproducerede ECO smykkeposer lavet af 100% økologisk bomuld.
Kan jeg bruge mine smykker i vand?
Vi anbefaler at du undgår at bære dine smykker i vand eller ved vandaktiviteter for at bevare deres kvalitet og glans.
Hvordan plejer jeg smykkerne?
Vi bruger sterlingsølv 925 til alle vores smykker. Over tid kan smykkets overflade ændre sig. Du kan give dine smykker et lunkent vandbad med mild sæbe og derefter polere med en blød klud.
Ferskvandsperler plejes af den fugt, som huden afgiver og holder dem friske. Læs mere her.
REPERATION & RENS
Kan jeg få repareret mine rang smykker?
Vi tilbyder reparation af smykker. Kontakt kundeservice med dit ordrenummer og årsagen til reklamationen. Send din henvendelse til kundeservice@rang.dk og vedhæft gerne et billede af det ødelagte smykke.
Mit smykke eller accessories var ikke intakt da jeg modtog det?
Det kan desværre hænde, at vi har sendt en vare til dig som er beskadiget, enten fordi vi ikke har opdaget dette eller fordi det er gået i stykker under fragt.
Det sker heldigvis nærmest aldrig, da vi tjekker alle vores produkter inden vi pakker og sender dem, men hvis du modtager et smykke eller en hårklemme som er gået i stykker, så skynd dig blot at sende os en mail på kundeservice@rang.dk eller på vores insta så finder vi hurtigst muligt en løsning til dig.
Hvad gør jeg hvis indholdet af min pakke er i stykker?
Hvis du modtager et beskadiget produkt, så er det omfattet af din reklamationsret.
Kontakt os hurtigst på kundeservice@rang.dk eller vores Instagram, så finder vi en løsning.
OMBYTNING & RETUR
Hvad er fristen for at ombytte eller returnerer min ordre?
Du har 14 dages fuld bytte- og returret fra den dag, du modtager leveringen. Ombytning kan ske til et tilgodebevis eller pengene kan refunderes. Vi refunderer kun til det kort, som er benyttet ved købet. For at oprette en retur, log ind her og anmod om retur, eller send os en mail på kundeservice@rang.dk.
Kan jeg få gratis fragt på ombytning?
Ja! Du får altid én gratis ombytning pr. ordre - kontakt os på kundeservice@rang.dk
Hvor længe kan jeg bytte en gave?
Som regel har du 14 dage til at kontakte os og sende varen retur, ved gave kan du forespørge en længere periode, du skal bare skrive det i noten når du bestiller. Du kan få længere byttefrist på gaver ved at angive, hvilken dato gaven skal gives, i noten til din ordre.
BESTILLING
Kan jeg annullere eller ændre min ordre?
Vi pakker din ordre så hurtigt som muligt, og derfor er det ikke muligt at annullere eller ændre din ordre.
Jeg har ikke modtaget min ordre, hvad gør jeg?
Har du ikke modtaget din ordre inden for den estimerede leveringstid, skal du kontakte vores kundeservice på kundeservice@rang.dk, så hjælper vi dig med at finde pakken. Du kan se den estimerede leveringstid under punktet fragt og levering.
Jeg har modtaget et forkert produkt, hvad gør jeg?
Har du modtaget et forkert produkt i din ordre, kontakt os på kundeservice@rang.dk, så retter vi fejlen.
Hvordan ved jeg, at rang har modtaget min returvare?
Når vi har registreret din returordre, modtager du en mail om, at varen er modtaget, og pengene bliver ført retur. Husk at gemme din kvittering for forsendelsen, da vi ikke er ansvarlige for mistede pakker sendt til rang cph.
Hvornår modtager jeg min refundering?
Når vi har registreret din returordre, kan der gå op til fem bankdage, før pengene er på din konto.
BETALING, RABATTER & GAVEKORT
Hvordan kan jeg betale?
Vi accepterer Mobilepay, Dankort, Visa, Mastercard, Maestro, Visa Electron, Viabill, Anyday, American Express, JCB og Diners Club.
Mit gavekort virker ikke.
Hvis du oplever udfordringer med dit gavekort, tag gerne et billede af gavekortet og send det på mail til kundeservice@rang.dk, så hjælper vi dig.
Jeg har ikke modtaget min velkomstkode?
Tjek din spam-mappe og sørg for, at kundeservice@rang.dk er tilføjet dine adresse kontakter. Hvis den stadig ikke er ankommet, kan du kontakte vores kundeservice på mail: kundeservice@rang.dk.
Kan jeg kombinere mine rabatkoder?
Når du handler på rang.dk, kan der kun anvendes én rabatkode pr. køb.
GARANTI & REKLAMATION
Har I garanti?
Vi tilbyder 100% tilfredshedsgaranti, det vil sige hvis der er fejl, eller du ombestemmer dig kan du indenfor 14 dage altid få pengene tilbage.
Derudover har vi én gratis ombytning pr. ordre.
Kontakt os på kundeservice@rang.dk
OBS: Garantien dækker ikke tabte smykker, ridser som følge af normal slitage, forkert brug eller opbevaring af dit produkt, eller skader forårsaget af tredjeparter.
Jeg vil gerne benytte min reklamationsret
Som forbruger 2 års reklamationsret du kan anvende. Kontakt os på kundeservice@rang.dk med eventuelle reklamationer eller skader, der måtte være opstå fra vores side.
OBS: Reklamationen dækker ikke tabte smykker, ridser som følge af normal slitage, forkert brug eller opbevaring af dit produkt, eller skader forårsaget af tredjeparter.
KUNDEOPLEVELSE
Kan man finde jer på Trust Pilot?
Det kan man! Og vi ville elske at høre din mening, så efter dit køb, kommer der også en mail til dig, så du nemt kan efterlade en anmeldelse af det produkt, du har købt. Vi sætter stor pris på din feedback!
Se vores anmeldelser her!
Hvordan tilmelder jeg mig nyhedsbrevet?
Tilmeld dig vores nyhedsbrev ved at indtaste din emailadresse på vores hjemmeside – du finder formuleren i bunden af hver side.
Vores nyhedsbrev giver dig eksklusive rabatter og tidlig adgang til salg.
GENERELT
Kører I nogen specielle kampagner eller events
Hold øje med vores årlige kampagner som Black Friday og juleudsalg, hvor du kan finde eksklusive tilbud på vores smykker.
Hvilke materialer er rangs smykker lavet af?
Vores smykker er lavet af sterlingsølv (925) og secondhand perler som vi har gennemgået og sorteret.
Hvad gør I for at være bæredygtige?
Vi fokuserer på bæredygtighed ved at bruge genanvendte materialer som secondhand perler. Derudover er vores emballage er FSC-certificeret, dansk produceret og lavet af 100% genanvendt pap. Vi forsøger altid at være bæredygtige hvor vi kan, og arbejder altid på flere tiltag.
KONTAKTINFORMATION
RANG I/S
CVR: 42944971
Adresse: Siljangade 6, 2300 København S
Telefon: +45 27 21 97 79
Email: kundeservice@rang.dk
Web: www.rang.dk
Har du flere spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på ovenstående kontaktinformation eller besøge vores hjemmeside.